středa 10. června 2009

The Boston Globe

Dnes ráno při čtení Hospodářských novin jsem přemýšlel, proč se náš in-world časopis jmenuje Globe. Ale vlastně to není nic divného. Slovo „globe“ znamená v angličtině zeměkoule, planeta, glóbus nebo koule. Pojmenování Globe má mnoho novin na světě, tak proč by se tak nemohly jmenovat ty naše. Sice podávají informace z jiného virtuálního glóbu a ne z celého RL světa, ale v principu jsou to také noviny jako v RL.

Vlastně mně na tohle zamyšlení přivedla zprávička právě v dnešních HN. Titulek hlásal „Listu Boston Globe hrozí zánik“. Hrozně mě to zaujalo a tak jsem si to s chutí přečetl. Především je to velmi starý a vážený list. Vznikl už v roce 1872, kdy šest bostonských byznysmenů investovalo do něj dohromady 150 000 US$. Až do roku 1973 to byla soukromá společnost a pak se pod názvem Affiliated Publications stala společností veřejnou. Nakonec v roce 1993 ji koupila The New York Times Company za úchvatných 1 100 000 000 US$.

Dnes jim hrozí zánik, ztráta se pohybuje kolem 85 000 000 US$ a to nejsou výjimkou mezi ostatními denníky v U.S.A, které mají ekonomické potíže a to jich je 1400 v celých Státech. Doufám, že našemu Globu se nic podobného nestane, když jej dělá taková parta nadšenců, mně nevyjímaje.

Coral Ducatillon

2 komentáře:

  1. Děkuji za tenhle příspěvek, ten název je opravdu takhle zamýšlený. Magazínů s přívlastkem Globe je po světě více, ale každopádně to vystihuje jistou serioznost se kterou přinášíme informace ve světě zábavy. Ten příběh je pro mě inspirující:)

    OdpovědětVymazat
  2. Super. To mě těší a jen přidám další info z dnešního dne (16.6.2009). O deník The Boston Globe projevili zájem tři kupci - bostonští byznysmeni. Jeden z nich je i člen rodiny, která podíl v deníku vlastnila do roku 1993. Kruh se uzavírá.

    OdpovědětVymazat