pondělí 20. července 2009

Amazon podruhé

Nedávno jsem na tomto místě informoval o pracovním veletrhu firmy Amazon v prostředí Second Life. Já osobně tam nebyl, ale pokusím se zprostředkovat vám, co se tam dělo na základě překladu článku od Kima Trefusise publikovaném v The Secondlife Newspaper.


AMAZON JE REÁLNÁ SVĚTOVÁ SPOLEČNOST PŮSOBÍCÍ V SECOND LIFE

Museli by jste tu být, aby jste tomu mohli uvěřit. Pracovní veletrh fy Amazon byl v plném proudu, když jsem přišel. Bylo tam kolem 60 avatarů v jednu chvíli a někdy jejich počet přesahoval 70, a žádná známka přítomnosti lagů. Každý spěchal sem a tam.

Osamocený mezi davy lidí hledajících práci, kteří vykřikovali „Kde mám dát můj životopis?“, „Zajímám se o projekt a program manažerských příležitostí“, což se míchalo s „Můžete také své životopisy poslat Emailem“, odpovídala skupina zaměstnanců Amazon s velkou trpělivostí a sebejistým vystupováním.

„Jsem tu už od 5:15 AM.“, říkal jeden. Co? (Pozn.: Akce začala v 6:00 AM)

Stojím tu v prázdné aréně, kde se všechno konalo jen před 24 hodinami. Je tu ticho a prázdno. Mám čas si shromáždit moje myšlenky a přemýšlet o tom, co se právě stalo. Několik stovek zájemců bombardovalo zaměstnance Amazonu asi kolem 12 hodin.

Plocha byla navržena tak, že centrální část, kde se všichni potkávali, byla obklopena stany. Každý z těchto stanů byl věnovaný konkrétní dovednosti a konkrétnímu požadovanému pracovnímu místu. Okolo tohoto centrální prostoru, jako Stonehenge 21. století, byl kruh panelů vysvětlujících o čem je tato akce, s instrukcemi pro velmi nadšené a rozhodnuté zájemce o práci, kteří létali, skákali a teleportovali se tam a zpět, což vyvolávalo zajímavý pocit, jako by kolem vás létal gigantický roj jepic. Ostatní ne moc dobře organizovaní se hrnuli kolem a vráželi jeden do druhé, aby na sebe upozornili zaměstnance Amazonu, kteří již nebyli poblíž.

Náhle se uprostřed toho chaotické davu objevil Philip Linden a fotografoval. Vysoce postavený představitel společnosti ho pozdravil a oni začali diskutovat o úspěchu dne do té doby. Ale dokonce ani přítomnost avatara tvůrce Second Life nezastavila masy obtěžující zaměstnance Amazonu.

Mailbox na životopisy oznamuje: „Můj inventář se změnil a nyní je 115 notecards uvnitř.“ Úžasné! Navzdory chaosu, se věci staly právě tak, jak Amazon plánoval. Byl jsem jen náhodný divák a svědek a strávil jsem můj čas tam v šoku! Byl jsem zmítán dva dny starými rezidenty, kteří ještě nebyli schopni létat a správně se pohybovat, a kteří hledali pozici na vyšší úrovni u Amazonu, což bylo v rozporu mezi jejich škobrtavými kroky v Second Life s jejich letitou pracovní zkušeností v reálném životě na pozici s vysokou kvalifikací.

Jako dvoustranný fotbalový zápas, zaměstnanci Amazonu a stovky zájemců o práci bojovali do posledního dechu za to, co bylo skutečně hlavním cílem, obsadit prázdná místa ve sdíleném, flexibilním a realizovatelném prostředí.

To bylo silné a aktivní rozhraní mezi dvěma světy. Nikdo zde nenazýval Second Life hrou.

Coral Ducatillon

(Source: The Secondlife Newspaper)

Žádné komentáře:

Okomentovat