čtvrtek 15. října 2009

Fakta o Second Life

Dnes vám opět nabídnu jen několik zajímavých info, které mně zaujali v jednom článečku z New World Notes s názvem: New World Editorial: Only Mass Adoption of Second Life Will Best Address All SL's Major Challenges, celý článeček v originále najdete zde.

Autor začíná článek s několika nekontroverzními fakty:
  • S asi 750 000 aktivními uživateli měsíčně je Second Life nepochybně nejpopulárnější 3D virtuální svět pravidelně používaný jako neherní aplikace.
  • Avšak, Second Life je stale velmi malá část celkového trhu virtuálních světů, který je někde v blízkosti 130 – 150 miliónů uživatelů na celém světě. (Podívejte se na diagram dole, který je založený na datech, která jsem shromáždil my článek o MMO průmyslu na GigaOM Pro, a který počítá jen se světy s přibližně 500 000 uživateli měsíčně.
  • Trh virtuálních světů celkově je celkově ovládán tituly mnohem jinými než je Second Life: 2.5D, na bázi Webu a především je cílený na děti a teenagery.
  • Neexistuje důkaz, že tato skupina se přesouvá na Second Life nebo na jiný 3D svět ve lké množství. Teenageři například se z velké části nepřesouvají z open-end MMO jako jsou Habbo a Gaia Online (obě s členstvem v miliónech), aby se připojili do SL. Největší virtuální svět pro dospělé není Second Life, ale YoVille, který byl spuštěn v květnu 2008 a již se pyšní 20 millióny aktivních uživatelů měsíčně na samotném Facebooku. (Ano, daleko větší než Warcraft.)

(Dále mnou zestručněno.)
A dále pak rozebírá jednotlivé oblasti, které by měli umožnit masivně zvýšit počet pravidelných uživatelů. Masivně, tím se myslí ne jako dnes o 10 – 100, ale 1 000 000. Dále rozebírá, co SL chybí a co by mu pomohlo.

Využít podnikavost (ENTERPRISE USE) – SL jako platforma obchodních aplikací z reálného světa

Nové vlastnosti rezidentů (NEW RESIDENT FEATURES) – např. mít více než 25 groups na svém účtě

Krádeže obsahu (CONTENT THEFT) – s miliony uživateli jich bude 10 000 vytvářet objekty a mít z toho dobré živobytí v SL a ne jako dnes, kdy to dělá jen několik stovek

Umění (THE ARTS) – bez růstu databáze uživatelů, zůstane SL skrytý pro okolní svět, SL má nejlepší tvůrce machinim mezi všemi platformami, ale vidí je málo lidí (okolo 100 000 shlédnutí), v porovnání s WoW, kde je to často až 1 000 000

Být hlavním proudem (MAINSTREAM RECOGNITION) – opět stojí na růstu databáze uživatelů

Přesto autor končí optimisticky, že masivní růst SL je docela možný. A to i také, že Lindeni během několika příštích měsíců slíbili instalovat do SL nové funkce, což by mělo zahrnovat velké změny uživatelského rozhraní, více zde.

Coral Ducatillon

(Zdroj: New World Notes)

Žádné komentáře:

Okomentovat